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Inovação : Quadro Omega+ABS+Monobraço dianteiro+EFI+Cataliz.

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Mensagem  Eduardo 7 11/8/2009, 07:11

Um pedaço da história do motociclismo mundial...

Yamaha GTS1000

We weren't sure what to make of the GTS1000 when it materialized back in '93. Depending upon whom you asked, it was either an arcane technical footnote or a new chapter in motorcycle chassis design. James Parker's pioneering parallel-arm RADD front end was clearly the star of this show, but Yamaha didn't stop there. Tuned for midrange thrust rather than top end, the 20-valve FZR-derived four arrived with Nippon Denso EFI and a three-way catalytic converter upstream of the single muffler-both firsts for a Yamaha four-stroke. And the package was nicely sorted right out of the box.

Fuel metering is quite good, and though flattening the torque curve for sport-touring duty reins horsepower output to about 100 horses at 9000 rpm, our testbike covered the quarter-mile in 11.67 sec. at 113.7 mph and hit 141 mph at the top of fifth gear. That's quicker and faster than Honda's ST1100, but well behind the 10.31 sec./135.7 mph logged by Kawasaki's 175-mph ZX-11. But the Yamaha is much smoother, even while flirting with triple digits. Led by a single six-piston caliper squeezing a ventilated 330mm front rotor, ABS-assisted brakes were the class of the class. Range is a bit short: A 5.3-gallon tankful lasts about 215 freeway miles.

Factor in the stability and suspension compliance its forked peers couldn't match and you might wonder why Yamaha ever gave up on the parallel-arm front end. It's functionally superior to anything of comparable vintage, and aside from checking the knuckle-arm ball joint every 8000 miles, the RADD needs less attention than any telescopic alternative.

What goes wrong? Not much. Shocks go soggy; usually the rear first. ABS pistons can get sticky or seize. The RADD setup is hard on front tires and the 1002cc four can drink a bit of oil after a few thousand miles. Rough running is usually traceable to bad sparkplug caps or out-of-sync throttle bodies. The stock seat started out bad and got worse. Most well-preserved examples wear an aftermarket alternative. Disappointing sales prompted by the original $12,999 price tag mean Yamaha didn't import many. It won't be easy, but track down a good one and you can own a serviceable modern classic for the price of entry-level banality.

Pros
Fast, smooth, stable,staggeringly sophisticated and at least a decade ahead of its time.


Cons
Heavy and a bit clumsy at low speeds. No shaft drive, drafty cockpit. Parts are predictably scarce.


Watch For
Corroded electrics and brake-line support brackets, arcing sparkplug boots, excessive oil consumption.

Verdict
Own a chunk of authentic motorcycle future-think that's still a blast to ride.

In www.motorcyclistonline.com

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Eduardo 7

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Mensagem  Miguel Soares 11/8/2009, 07:59

Essa moto sempre me despertou curiosidade, por acaso nunca experimentei, mas pra quem os €€€ forem curtos aqui fica uma boa solução!
O Nosso Mecânico Internacional (Povinhas) tem lá uma azul igual a essa última foto com malas de origem e tudo...

Tenho uma opinião muito positiva dessa moto, apesar de nunca a ter experimentado!
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Mensagem  Miguel Soares 11/8/2009, 08:01

Eduardo 7 escreveu:... excessive oil consumption.


Yamaha...Pfuia!

Rolling Eyes
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Mensagem  Eduardo 7 11/8/2009, 08:06

De facto não se entende como pode uma Pan 1100 valer mais que esta GTS1000...eu preferia a GTS de longe!!!

Essa do Povinhas já a vi e sentei-me nela...muito fixe.

Pena eu agora estar servido senão era uma mota que eu comprava na boa!

O ideal para mim era ter, com os +/- 4500euros da Varadero, isto :

Para viajar com a mulher, ir a Jerez, Ilha de Man, Assen, Gois, Portimão etc
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E esta para as brincadeiras...
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Mensagem  Miguel Soares 11/8/2009, 08:15

Ora aí está uma boa solução!

Se nem que o V4 da Pan não deixa de ser interessante, e claro essa GTS parece-me mais comparável á CBR 1000F


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Mensagem  Eduardo 7 13/8/2009, 07:58

the coolest of rare motorcycles

https://www.youtube.com/watch?v=IsbNfrFDSZE
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Mensagem  Regufe 26/8/2009, 17:10

Como sabem a GTS foi a minha ultima aquisição... e dos 500 km que a montei tenho a dizer:

- Curva bem, é facil de conduzir (não é uma mota "pesada"); segundo a minha pendura é confortável; para mim, que estava habituado a uma posição mais turistica ainda não encaixei bem com o peso sobre os pulsos, mas já está melhor... a travagem foi o que mais me surpreendeu... muito boa mesmo!!

Para já não tenho mais nada a relatar porque os km ainda são poucos mas daqui a uns qts cá estarei para reportar.

Nota: Não relato o problema do sensor do oleo/ consumo que sucedeu na viagem a Góis porque penso que serão afinações... ou não.... lol!
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Mensagem  Miguel Soares 27/8/2009, 03:21

Afinações... Sim! Vê se afinas o condutor da tua moto pra ter uma Honda! ahahahahahahah
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Mensagem  luckyluke 27/8/2009, 03:39

Eu até te ajudava a afinar a mota mas a marreta é de 20 kg e eu não posso com ela. Mesa Band Pirata
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Mensagem  Eduardo 7 27/8/2009, 04:00

Vieram logo estes dois invejosos que nem uma 1000 têm, pá!

Mota de homem é de 1000 pra cima eheheheheheh
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Mensagem  cadilhe 27/8/2009, 04:11

https://www.youtube.com/watch?v=yOEU_elKTfw
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Mensagem  luckyluke 27/8/2009, 04:18

Mas eu não sou camionista para conduzir esses camiões.
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Mensagem  Miguel Soares 27/8/2009, 04:20

LOL
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